Blogger Challenge: Day 9 - How To Stay Positive


cara untuk jadi positif

Day 9 - How To Stay Positive | Ini challenge yang betul challenge lah bagi aku. Sebab Beeha lah yang paling kuat cengeng. So, macam mana nak cerita how I stay positive ni? 😅

Tapi tak bermakna yang aku tak pernah try beberapa cara untuk motivatekan diri aku sendiri.

Tiga cara untuk jadi positif:

1. Aku akan menangis atau duduk sorang-sorang fikir pasal masalah / cerita pada parents atau orang yang kita rapat
Ini memang saja aku buat macam ni. Sebab aku suka puaskan hati aku dengan menangis dan buangkan semua geram dulu. Lepastu, akan rasa lega bila dah menangis puas-puas. Ada sesetengah orang lebih selesa untuk kongsi masalah mereka pada orang yang mereka rapat. Cara ini pun bagus juga. At least boleh kurangkan rasa beban korang and mungkin pendengar tersebut akan bagi kata-kata semangat for you to be more positive! ^^

2. Baca quotes yang positif.
Ini aku selalu google je. Banyak je quotes positif. So, bila baca ni confirm akan naikkan balik semangat untuk continue apa-apa yang kita risaukan tadi.

3. Dengar video positif.
Ini pun Beeha Google jugak. Tapi ada one day tu mak and my friend ada kasi video dari sorang ustaz ni. Bila dengar video dari ustaz-ustaz ni, dia punya kesan tu lagi banyak sebab dia selitkan juga pasal akhirat. "Mungkin tak dapat sekarang, Allah akan bagi pada masa akan datang." Everything happens for reasons.

Lain orang lain cara untuk stay positive. So, mungkin korang boleh share cara korang untuk stay positive. I would like to hear your opinions! :)


You Might Also Like

4 Comments

  1. ehhhh, sedikit sebanyak sama lah cara kita macam mana nak memotivate kan diri ni.. sep sikit

    ReplyDelete
  2. wow. i tak boleh pakai cara ni langsung lol.

    ReplyDelete
  3. Baca quote yg positif sgt berkesan kan....

    ReplyDelete
  4. Baca quote positif sgt berkesan kan

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)