Mengapa Follower Menurun Tiba-tiba?





Sekarang Beeha dah faham kenapa follower di blog turun tiba-tiba. Harini kecoh lagi sekali ramai bloggers yang kehilangan followers mereka. Buka satu dua tiga macam Beeha harini, bahkan berpuluh-puluh. Beeha terkejut dengan berita kehilangan followers dari Sis Aisyah Nyais di entry beliau. Kemudian, barulah perasan ada lagi bloggers yang lain mengalami nasib yang sama.

Beeha pun tertanya-tanya jugak dengan kejadian ni, dan berlaku lagi sekali sejak Beeha start berblogging semula November tahun lepas(2015). So, malam ni Beeha search google cari info tentang ni, dan ada terbaca dari blog Sis Farah.


Kemudian Beeha check semual info ni dari Encik Blogger Buzz. Rupa-rupanya jawapan yang kita cari selama ni ade tertulis di sini.


*alamak, kurang jelas pulak*



*Ini part penting yang Beeha cropkan*


So, secara ringkasnya disini, sebelum ni untuk mana mana orang yang ingin blog kita diaorang tak perlukan pun Account Google, kerana google dah sediakan button untuk follow melalui akaun twitter, Yahoo dan OpenID yang lain lain. Tapi sekarang , diaorang dah ubah suai, tak boleh lagi follow blog seseorang melalui akaun twitter , yahoo or others. Nak follow blog , make sure korang ada google account.


Kalau korang perasan la, sebelum ni kalau nak follow someone dia akan keluar tiga kotak kan? Sebelah button Google, ada Twitter and Yahoo kut rasanya. So, kita boleh follow blog tersebut menggunakan mana mana akaun selain Google.

So, sekarang bagi followers yang follow blog somebody menggunakan akaun twitter dan sebagainya, mereka akan diremove. Sebab itu, para bloggers harini dikecohkan dengan followers menurun harini, rupanya-rupanya google dah remove para followers yang follow menggunakan akaun selain Google.

Dah tahu kan jawapannya?
Jadi, para bloggers semua janganlah sedih sedih... *cakap senanglaahh*  Memanglah sedih kan, followers kita turun berpuluh-puluh. Tapi bukan salah diaorang pun, nampak tak diaorang bukan saja2 unfollow kita but mereka diremove...



MOVE ON, Cari followers baru. Haaahahaaa. 












        

You Might Also Like

14 Comments

  1. follower ain pun berkurang jugak :(
    sob sob sob sob..

    ReplyDelete
  2. patutlaaa,baru rasa nak give up sebab followersmenurun mendadak sangatt

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn give up, bak kata biha kita move on cari followers baru. Hehee

      Delete
  3. hahahahaha tergelak baca ayat 'MOVE ON cari followers baru' hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Heheee, kita nak hiburkan hati yg sedih follower menurun. ^^

      Delete
  4. wow nice info, sejak tadi perasan dah pasal blog buzz dan dah baca. Dan satu lagi mmg perasan tapi tak tau lak pasal ni, tentang yang button google, twitter, semua tu. sb hanya tinggal button google je. hahaha! tq info ni bergunaa wiwiiwwi. mmg sedih sbb hampir 50 turun tsk tsk tsk (c)

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome sis. Beeha yg baru berblogging ni pun sedih. Huhuu, Baru syok2 tgok follower naik, ehh turun plk. TT

      Delete
  5. sama lah pelik juga tetiba berkurangan. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lahh, nak buat mcm mna google tgh buat pembaharuan..

      Delete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)