Full House Thai Version





My second thai drama. The best remake for Full House drama.

Mula mula aku tak tahu pun Full House thai version ni wujud. Adik aku laa yang perkenalkan. Dia cakap confirm you will fallin love with the hero! Absolutely, I fell in love with his character. Furthermore, this is a romantic comedy genre. 💕 Jadi.. Lakonan mereka sangatlah natural. I loike it!

Salah satu sebab aku suka drama thai ni, of course hero dia handsome sangat. Almaklumlah, yang kacak-kacak ni semua ada kacukan.. Well 💁 Seperti, hero dalam drama ni iaitu Mike (nama pentas) yang menggunakan nama ini juga untuk drama ini. Tiga hari aku habiskan masa untuk tengok 20 episod cerita ni. Asyik gelak jer, tapi bila part sedih tu, aku pun nak menangis.. Aku tak pernah tengok pun lagi Full House dari Korea punya. Tak minat sangat Rain jadi hero Full House untuk versi Korea. Sebab tu aku tak tengok. Hahahhahaa. So, Beeha tak tahu nak bandingkan antara Full House Korea dan Thai, mana satu lagi best atau plot cerita mereka adalah sama atau sebagainya.

Yang thai version ni pun nasib adik aku yang ajak tengok, mula-mula malas lah macam tak best jer. Emmm, tak sempat habis episod satu aku dah terkinja-kinja seronok nak sambung tengok episod seterusnya. Jadi, bila dah habis tengok semua episod, aku dengan rajinnya search behind the scene for this drama, and interview session and so on. Rupa-rupanya, drama mendapat rating yang tinggi jugak lah sehingga ke negara China. Ramai gila fans dari China minat this couple. Salah satu sebabnya, this hero adalah kacukan Cina dan dia fasih berbahasa Mandarin. Memang patutlah boleh famous cerita ni sampai ke sana. Mike juga ada berlakon untuk drama Cina. So, this will be my next drama to watch! (Asalkan ada Mike!)

Based on apa yang aku tengok dekat Youtube, Mike cakap mostly perwatakan dalam cerita ni memang diri dia sendiri. Seorang yang kadang nampak serious, padahal suka menyakat and suka buat lawak. Memang nampak real and natural sangat lakonan Mike(hero) dan Aom(heroin) dalam drama ni.

Cerita ini pada awalnya adalah berkaitan dengan Aom yang ingin meneruskan hajat bapanya yang mahu melihat dirinya sebagai seorang penulis buku. Dalam pada waktu itu, kakaknya dan teman lelaki memerlukan duit sehingga mereka ingin menjual rumah yang diduduki oleh Aom dan kakaknya. Untuk merahsiakan hal ini, mereka hantar Aom ke Korea dengan alasan dia memenangi tiket percutian ke sana. Jadi, mereka boleh selesaikan penjualan rumah tersebut kepada orang lain tanpa pengetahuan Aom. Di Korea, dia bertemu dengan Mike. Dari detik inilah, timbul pelbagai masalah.

Beeha tak nak cerita banyak, sebab nanti akan cerita sebijik2 apa yang berlaku. Memang satu hari Beeha typing takkan habis. Kalau korang semua nak tahu, boleh ke website Kissasian.

Sila klik Full House 2014 untuk menonton semua episod.



You Might Also Like

8 Comments

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)