I wish I can be strong



Dah lama sangat tak menulis apa apa kat blog ni. Biha asyik sibuk dengan kelas dan lab. Stressnya lahai semester ni. Dah lamanya pendam dalam hati. Aku sedihla dengan major yang aku ambil sekarang ni. Rasa sangat tough dan aku rasa tak yakin je. Tambahan pula, aku sorang je malaysian dalam kelas tu. Kalau aku tak faham, cikgu je aku boleh refer. Aku takda study group or Malaysian friend yang ambil sama major. Kalau cerita benda ni kat orang lain, maybe diaorang boleh jadi pendengar setia. Tapi, realitinya aku yang kena hadap. Yang pasti, aku tak cerita pun dekat family pasal benda ni. Aku tak nak mak dengan abah risau pasal aku or kecewa kalau aku tak perform.

Sekarang ni, aku betul2 homesick! Punca aku rasa macam ni, tadi baru dapat result exam. Feels bad with my result. I'm stress how I gonna maintain my CGPA 3.0 above kalau setiap exam semua teruk. Ketahuilah, untuk dapat A study dekat US ni, mestilah 93 ke atas. Below 70, you already got D! Aku kena redha je laa dengan result tadi dan fokus final.

Tapi rasa nak BALIK MALAYSIA. Nak peluk mak and abah. Only they are my strength. Kakngah rindu mak.. 😭Kalaulah cuti bulan 12 ni panjang, memang nak balik. Tapi 3 minggu cuti dengan tiket flight mahal, aku rasa tak berbaloi pun. i know I can call them everyday, tapi jumpa depan depan lain rasa dia.

from Google

I'll stop here. I already migraine because I cried a lot today until now. I should take a bath and pray after this. Salam.

You Might Also Like

10 Comments

  1. Be strong Beeha. I know you can do it. Balik Malaysia, jomlah lepak lepak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Kak OM. Tinggal mana? Kalau boleh jom laa lepak sekali. heheh

      Delete
  2. may Allah ease everything for you :) videocall dengan mak abah!

    ReplyDelete
  3. semoga terus kuat. fightinggggg. Semoga permudahkan setiap urusan seorang beeha kt sana. ameen ya robbal alamin.

    ReplyDelete
  4. I know it's tough, lagi pula bila takde parents dekat dengan kita. But please don't give up. I hope you will be okay, doing good. Inshaallah Allah Swt permudahkan <3

    ReplyDelete
  5. Allahuu. Stay strong sis! Allah ada dengan kita. Kite pun minggu lepas, down sangat. Lecturer bagitau last minute kena present depan dean and beliau expect kami buat benda tu dengan baik. And guess what, benda yg lecturer kami suruh buat tu boleh kata lari jauh dgn subjek yang kami ambik tu. Sabar jerlah. Nangis je minggu lepas. Tapi, alhamdulillah I have groupmates yg sehati sejiwa.

    Bila baca post Beeha ni, terus rasa besarnya ujian Beeha. Dahlaa jauh dari family. Sabar okeh! You can do it, inshaAllah. Kite doakan Beeha kuat dan dipermudahkan urusan. Amiiin. <3

    ReplyDelete
  6. Rabia sekarang sedih.sebab ada group assigment.tapi rabia punya siap dah..kawan2 rabia ni main2 je buat assigment.sampaikan markah dah kena potong satu hal.my group tak bagi kerjasama langsung.rabia ni seniour diorang.rabia nasihat pun .diorang tak nak dengar.last2 markah kena potong.dia boleh buat tak tahu je? Rabia sampaikan sakit tau. Diorang dahlah tak sependapat dengan rabia.hurmm..wish me goodluck lah kak..rabia ni macam depression dh ni.Lepas ni no more group assigment.Rabia buat assigment individu okey je.cepat siap.siap selalu jumpa lecturer.tapi yg group assigment ni.dahlah diorang hanya tahu nak dtg class sebab nk berkawan dan naik grab car makan makanan mewah2.pergi jalan2.

    ReplyDelete
  7. semoga dipemudahkan urusan dekat sana :) be strong!! FIGHTING

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)