New York Part II



Ini sambungan dari entri yang ini - New York Part I

Hi! Biha dah janji dekat entri di atas untuk sambungan seterusnya.

Ahad - Dec 23, 2018

Ini hari kedua Biha jalan-jalan di New York. Plan untuk harini adalah nak pergi Top of The Rock. Basically, boleh laa nampak permandangan New York dari atas. Harga mengikut umur, untuk orang dewasa adalah $36 seorang dan budak-budak berumur 6-12 tahun, $30 seorang.


View from Top of The Rock

Ini ditingkat yang ke 69. Paling atas adalah 70 tapi ruangnya sangat kecil dan ramai pulak orag waktu tu. So, Beeha dan Ulfah pergi ke ruang di tingkat 69. Tapi, yang kurangnya sebab kitaorang sampai tengah hari dan waktu ni memang matahari mencacak atas kepala. Matahari pulak datang dari arah bangunan seperti gambar di atas. Setting lah macam mana pun, muka kau akan nampak hitam lah. Dalam istilah fotografi ia dinamakan backlight.

Naik atas ni kejap je. Lepastu kitaorang lunch Halal Guys (food truck tepi jalan). Lepas je kitaorang beli, pusing pusing tengok line makin panjang. Pastu mencari lah tempat duduk tepi-tepi tu. Ala ruginya Beeha tak amik gambar time ni. Even though duk tepi jalan, macam ada tebing diaorang tanam pokok-pokok tu, so ada ruang boleh duduk. Kitaorang bertenggek (hanya sesuai digunakan untuk burung sebenarnya) la kejap. Kemudian, Beeha dan Ulfah pergi The Oculus.

This one kalau korang follow insta Beeha (@beehaazman19), boleh tengok dekat highlight insta story Beeha. Beeha takda gambar ni dalam camera Canon ni, only in my phone. Dalam tu macam macam kedai (i.e. Victoria Secret, Sephora, Kate Spade, Apple Store and etc). Kitaorang tak shopping apa-apa pun, tambah pula Beeha datang dari Indy bawa hand carry je. Itupun dah penuh beg. Kalau shooping memang tak muat nak bawa balik ni. Then, kitaorang jalan ke belakang lagi nak pergi ke Brookfield Place New York. Dia bersambung dengan Oculus ni dan kat tengah tengah tu boleh turun naik train untuk pergi ke New Jersey. Best gilooo! Tapi di site Brookfield Place ni semua kedai mahal-mahal (i.e. Prada, Louis Vuitton, Gucci and etc).

Ulfah nak pergi tengok beg Michael Kors yang dia berkenan, tapi kedai tu dah tutup dah. Sebab harini Ahad so, kedai ni tutup awal. Sebenarnya kitaorang dah penat berjalan seharian harini. Dekat dalam mall tu ada pokok palma yang betul-betul punya diaorang tanam dalam tu sebelum diaorang bina mall tu. Interesting gila bila tahu benda ni daripada Ulfah. Kitaorang duduk kejap dekat bangku bawah pokok tu sampai dah pukul 7 macma tu kitaorang gerak balik rumah Ulfah dekat Brooklyn.


Nantikan sambungan Part III. 😉






You Might Also Like

8 Comments

  1. Bestnya.. enjoy there :)

    ReplyDelete
  2. Tak sabar nak tunggu part 2😊😊

    ReplyDelete
  3. ini NY ke US ke Canada ke memang tatau bila akan sampai hehe..
    bayangkan jele kitorang ikut Beeha jalan =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. in shaa allah one day akan sampai. tak pun visit negara lain pun okay jugak ;)

      Delete
  4. Bila backlight dah terang sangat mmg susah nak adjust but your photos still amazing to see.
    Aww, I wish you had photos of you two eating Halal Guys.
    Can't wait for part 3.

    I read every single post you published just now and lost track of time. I enjoyed reading every single one of them.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you sis, nanti biha akan perbaiki lagi penulisan and be more detailed. Hehhehe

      Delete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)