Miss You, Abah & Mak



Rindu Mak dan Abah

Miss you, Abah and Mak. I'm missing them so much for this few days. Rasa nak nangis je. I called my sister and told her that I've call mom for a few times, but she didn't pick up the phone. My sister said, "Entahlaa mak dengan abah macam tak larat je dua tiga hari ni. Dua dua tak sihat je." Hmm patutla dah call banyak kali, tapi susah sangat nak angkat telefon. Hmm, rindu sangat... Sampaikan kacau mood aku.

I do not know why this few days, or weeks maybe.. I rasa macam malas nak bercakap dengan sesiapa pun. Rasa nak menyendiri. Cepat sangat terasa dengan orang lain. Sampaikan aku rasa, baik duduk sorang2 kalau dah diri sendiri ni nak cepat terasa sangat dengan orang lain. I feel less confident to talk with others. Kalau aku bercakap pun, betul-betul dengan kawan yang rapat dengan aku. Atau secara spesifik lagi, aku lebih selesa bercakap dengan orang yang bukan talkative sangat. Kadang yang talkative sangat ni, tiba-tiba perkataan diaorang tu buat aku tersinggung. Entahlaaa..

Adakah aku ni selalu sangat banyak fikir negatif sampaikan aku jadi macam ni? Terlalu banyak sangat negatif sehingga aku jadi kurang yakin dengan diri sendiri? Aku rasa orang hanya ambil kesempatan je bila berkawan dengan aku.

Aku tak tahu nak cerita atau nak luah dekat siapa benda ni, kalau cerita dekat orang pun.. Orang yang faham situasi aku pun hanya mampu bagi nasihat suruh aku to be more confident and please stop the negative thinking. Tapi macam mana aku nak build again that confidence?? Sebab makin lama aku rasa makin kurang keyakinan. Rasa dari semua segi berkurang. Kurang pandai, kurang bergaul, kurang bercakap..

Aku risau je benda kecik ni makin lama makin aku buat aku depressed. Orang cakap depression ni disebabkan dia kurang bergaul, kurang bercakap dengan orang lain. Tapi, aku dah sampai satu tahap yang malas nak bercakap dengan orang.

Guys, do you have any tips or advise for me? Please do leave your comments below. :)



You Might Also Like

4 Comments

  1. please stop the negative thinking
    inshaallah u be better

    ReplyDelete
  2. Keluar....dekatkan diri dengan alam.Hirup udara segar.Zikir untuk makanan mental dan rohani.Untuk ibu ayah sentiasa sedekahkan Al Fatihah moga di beri kesihatan yang baik.

    ReplyDelete
  3. Hi beeha

    Saya tak berada kat tempat awak so mungkin saya tak faham apa yg awak rasa skrg, cuma maybe you can try jugak utk luah dekat sorang kawan yg u paling rapat, luah segalanya dan nangis dekat dia sebab bila kita nangis selalunya kita akan rasa puas lepastu.

    Paling tidak, try to converse with urself utk selesakan diri if u memang taknak cakap dgn sesiapa but ini susah kalau masatu kita fikir negative, so better elak lah. Other than that, takyah fikir apapa buat masani, just chill and maybe u can listen to ur fav songs ke and relax kan ur mind :) And paling penting, remember that Allah ada with u so luah kat Dia pun better, nangis minta apa patut, okay dear? :)

    Don't stress, don't depress and chill be happy :) Ini sekadar apa yg saya sempat fikir.

    ReplyDelete
  4. i guess you're already in depression mode. Dah mula negative thinking, suka bersendirian dan bersedih. Reach anyone who can help you or make you happy and feel alive. Jangan biar hanyut dengan perasaan. You can do it :)

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)