#DoneFinalExams




Saturday, 1.00 p.m. I'm done with final exams. Yeayyy but not yeayy. :(

Sepatutnya seronok habis exam, tapi aku TAK! Thinking about my result and GPA. Hmmm. Tolonglaa 3.0 above. First semester with BME course was really tough. Rasa tak boleh survive je. Dalam kelas tu, aku rasa aku faham apa aku belajar. Tapi, bila exam, lecturer aku tu bagi soalan yang entah apa-apa. Sampai tak boleh nak fikir otak ni. Dan satu yang aku perasan, aku terlalu takut sangat dengan subjek tu. I always think, I cannot do for BME exam. Always think negative sehinggakan buat aku cuak dan nervous waktu exam. Bila nervous, apa yang aku study selama ni pun jadi tak boleh fikir waktu exam tu.

Nak sangat fikir positif, tapi diri aku. Aku tahu aku tak yakin aku boleh dengan subjek tu. Every subject in degree year is not same as SPM life. Betul la cakap cikgu-cikgu, "dah masuk degree life nanti baru korang tahu. Semua benda yang korang hafal ni, korang tak boleh hafal waktu Degree year nanti." Inilah padanya bila terlalu sangat 'disuap' oleh cikgu dan terlalu banyak sangat menghafal tanpa memahami.

Dalam sebulan ni jugak banyak sangat benda yang aku fikir. Banyak sangat aura negatif tu masuk. Rasa stress sorang-sorang. Dekat-dekat nak exam macam-macam hal pulak yang jadi. Sabar selagi aku mampu.

Yang penting lepas ni kau fokus balik. Aku yakin aku boleh, but negative mind that makes me down. This Tuesday, my summer class begin. Ni satu hal lagi, aku cuti dua hari je - Ahad dan Isnin. Hmmm, bertabahlah wahai Bihaa. Setiap yang jadi aku yakin ada hikmahnya. Cuma mungkin tak nampak sekarang.



You Might Also Like

9 Comments

  1. Jangan overthinking sis. Doa banyak-banyak. Wish you luck & all the best tau... <3

    ReplyDelete
  2. Jangan fikir sangat benda-benda negatif, may everything goes well for you Biha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Lya, berharap semua berjalan lancar.

      Delete
  3. Wahhhh it's okay kak! dah usaha insyallah...akan berjaya!

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)