Powered by Blogger.

Workout Schedule

by - 7:40 PM




*contoh semata-mata*


Hey guys! I'm back! *just for a while* Haahha.. Harini Beeha siapkan schedule workout I. Huuhuu. Tak tahulah menjadi ke tidak workoutnyaa. Kuiikui. Beeha buat ni pun untuk kelas Health Education. She suggested us to make a schedule of workout to increase the muscle strength, endurance and cardio. Ni semua belajar dalam kelas. 

Memang sangat best bagi Beeha. Dah lama kut tak bersukan. Bila belajar pasal tubuh and siap tahu aktiviti apa yang boleh meningkatkan sistem pernafasan, kuatkan muscle. Fuhh. Jangan ingat laki je kay nak kena workout. Perempuan pun kena jaga badan. Jangan dah masuk 30, dah tak larat baru nak menyesal. Heehee.



Kalau ikutkan nak buat jadual untuk workout perlulah prinsip di atas ni. Bagi wanita2, bloggers kesayanganku jum lah beramai-ramai jaga kesihatan and badan. Anda boleh cuba dengan guna prinsip di atas ni. Beeha pun dah buat jadual untuk workout Beeha sendiri cuma tak tunjuk jea. Hahhaa. 

So, we have three main parts. First is aerobic for cardio respiratory system which is ability of the circulatory and respiratory systems to supply oxygen to skeletal muscles during sustained physical activity. Yang ini lah menentukan kalau anda buat kerja banyak tapi cepat penat so anda perlu buat latihan ini untuk latih diri anda tidak penat bla buat kerja lebih. Second is muscle strengthen and third for flexibility. Bagi Beeha perempuan sangat perlu jaga flexibility badan anda. Nanti anda nak mengandung la, nak beranak, dan sebenarnya kelenturan ni la yang main peranan. 



Bawah ni antara contoh latihan untuk cardio with muscle strength for legs, arm and abs.





This is an example for workout schedule. So, from now you can plan your schedule. Maybe exactly like this or you can also focus only for flexibility in a month. For the next month, you will focus for muscle strength.

5 week plan:



P/S : Minta maaf campur-campur bahasa yea. :D SELAMAT BERWORKOUT wahai wanita. ;)







You May Also Like

1 Comment(s)

  1. uish, pening tgok jadual..haha..sya mmg malas nak workout2 ni. suka dance je..

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)