5 Ways To Win My Heart



Who can win my heart?

4. Five ways to win your heart.

It's hard tho to win my heart. 😌 Either girls or boys. Only certain and unique people can win my heart. Hahaa. So, for this topic I don't want to focus on men or boys only. Just make it general. Siapa siapa pun boleh win hati aku, dan aku akan ingat jasa dan budi baik orang itu sampai bila-bila. :) But... I think most of the points, I'll focus on men. Hahahaa. For this challenge, I only need to state five ways to win my heart. But, I'm too kind to give more than five! This challenge is so interesting! I wish I can elaborate more and detail in every points. So that, korang akan betul betul hadam apa yang aku cuba nak sampaikan.


  💝 💝 Ways To Win My Heart  💝 💝

1. Just be yourself

Ini adalah antara ciri-ciri yang penting bagi Beeha. What is means by being yourself? Be natural who you are, don't hypocrite. For example, kalau kau jenis yang melawak kasar, teruskanlah. Tapi jangan lebih-lebih laa. Beeha ni jenis sensitif sikit *I know most of the girls are sensitive*, tapi aku punya sensitif ni cepat sangat nak terasa dan aku sendiri yang akan down. Hahhaaa. Itu kelemahan aku, dan sikit-sikit aku cuba untuk kurangkan sensitif tu. Tapi, dah bila aku kata jadi diri sendiri tu, janganlah sampai semua benda kau tak cover langsung. Pastikan adab berkawan korang kena jaga.

2. Make me laugh

Guys, buat aku ketawa guys. Lawak hambar pun kadang-kadang aku mudah terhibur. Orang tak gelak, aku sorang je yang gelak. Itulah, aku ni mudah terhibur. Hahhhaha. Aku dengar ceramah Ustaz Syamsul Debat haritu, dia cakap laki ni memang diciptakan kelakar. Pandai buat lawak, tapi ikut orang itu punya personaliti lah. Kalau dia dah jenis yang pendiam, susahlah kau nak tengok dia buat lawak. Tapi, boleh jadi juga denagn orang yang dia rapat atau perempuan yang dia suka, dia akan cuba lawak dia tu. Mungkin hambar, mungkin tidak. Bergantung kepada orang itu. Ok? So, to win my heart, try an effort to make me laugh. Even a small thing, benda tu boleh buat aku ceria sampai terbawa-bawa ke mimpi. Haaa, ambik kau.

3. Remember my birthday

I think this one, every girl wants that. Always remember this important date and makes a surprise for her (for me too, please don't forget). I dunno guys, why typical girl always want her birth date to be remembered. Sometimes, the guys said "It's just a number! Come on." Guys, if you remembered my birthday, this already showed that you very appreciate me! No need to give a big car, an expensive handbag or Swarovski bracelets (but, this is my favorite though). It's enough if you could wish birthday for me.

4. Treat me chocolates

I do really love chocolates! And everything about chocolate flavour, I'll like it! Chocolate ice cream, Kit Kat, chocolate drinks, chocolate cake, and etc.

5. Always give a cute and sincere smile

You wanna be my friend? Give me a smile please... 😊 Saya sangat mudah jatuh hati bila orang tu senyum. Walaupun dia tak senyum kat aku, dia senyum dekat orang lain, aku yang tengok ni pun cair. It's a bonus if that boy has dimple. Aku suka gilaa weh! Even orang cakap ada lesung pipit tu dikira cacat. Hahhaa. Tapi, cacat yang mencantikkan.

6. Bake me cake!

Kan aku dah cakap aku memang suka giler dengan kek berperisa coklat. So, why not korang buatkan aku kek? Hehee. Nak ajak aku buat kek sekali pun boleh.

7. Accept my flaws

Guys and gals, everyone has his/her flaws. I admit I cannot be perfect as you want but I can try to be perfect in your eyes. 👀 If you know me well, I can be a happy girl and bad mood in a day. Unpredicted, unexpected. Macam macam lah perangai perempuan ni kan? Patutlah kalau dapat laki yang tak sabar, ditinggalnya kau. Ye lah, asyik nak mengada je 24 jam. Lepas itu, mood kau pun kejap okay kejap tak. Takkan lahh hari-hari dia nak pujuk kan? Jadi, kelemahan diri ni sebenarnya boleh je cuba ubah dan jangan ingat benda itu kelemahan, kau nak biarkan kelemahan itu memebelenggu diri kau selama-lamanya. So, you accept my flaws, I'll accept yours. Perlahan-lahan kita bekerjasama untuk membaiki diri masing-masing.

8. Smart and clean

Is it I'm too choosy? But, clean and smart is number one for me. This is my first impression. I know, semua orang akan jaga ketrampilan masing-masing. Guys, korang macam laki dalam gambar bawah ni pun dah okay. Jeans with tee shirt. Badan ala-ala sado tak sado. Sebabnya aku tak suka sangat yang sado macam kau nak masuk pertandingan. Hahaha.



9. Be adventurous with me

Yes, I wanna you be adventurous so that I can join your hobbies with you! Ni memang impian aku dari sekolah rendah lagi. I want someone that love travel and good in taking photos. So that I can share my hobby with her or him. I'm very glad that I found my ex-roommate who is Ulfah, she likes to take photo too. Photography becomes our hobbies.

10. Be a good listener

Try to be a good listener. And I hate when people replied "NO COMMENT." I want you to be my listener, not comment on my stories dude! So, at least reply " Ishh berat jugak masalah kau tu." Itu lagi okay daripada aku dengar "NO COMMENT." It's like rude for me. Menjengkelkan tahu tak. Aku tengah sedih-sedih, bila aku stop cerita, kau terus balas "No comment... ". Lainlah kalau aku betul-betul tanya pendapat, memang layak kalau kau nak kata "no comment". This is the hardest part. I also admit that I cannot be a good listener for some problems.

11. Creative

Be a creative person? "Ingat semua orang pandai subjek seni ke, kau nak aku jadi kreatif ni?" Bukan itu maksud Beeha, kreatif dari segi ambil hati orang lain. I like though if you write love letters for me. Memang kuno eh kau Beeha? Hahhaa. Takde lah... I'm the one who like to write diary. I used to do that in my primary school. Start dari darjah tiga. Aku gaduh dengan kawan ke, marah dengan orang ke atau sedih. Semua aku tulis, aku yang jenis pendam. Then, aku pendam dalam buku tu je. Sebab itu aku suka kalau orang tu kreatif dengan berkata-kata melalui kertas/surat. Aku rasa penyampaian melalui kertas lagi seronok! Dan aku pula jenis yang menyimpan semua benda orang bagi. Contohnya, bagi sticky note dengan ucapan yang menceriakan hari-hari aku.


So, these are 11 ways to win my heart. Take note that you are not compulsory to fulfill these to win my heart. I'm not too demand though. These are ways that you can try to win my heart. I take this challenge becasue I can share with people what actually I look for. It's like a hint I think so. Jadi, orang akan cuba elak benda yang Beeha tak suka. Cuba untuk dekatkan diri anda dengan saya, baru anda akan kenal siapa diri saya sebenarnya. Ego sangat ke perempuan ni? Suka marah ke perempuan ni padahal karakter saya adalah seorang yang garang. Tapi dah lama dah saya tak jadi garang ni sejak tinggalkan zaman sekolah menengah. First impression orang terhadap aku selalunya tak sama selepas diaorang dah kenal aku.

"A simple hello could treat a milion things"



You Might Also Like

4 Comments

  1. number 3 is accurate! it feels like that someone is learning to know us when he remembers our birthday.

    ReplyDelete
  2. Yess, I could win your heart, hehehe.

    ReplyDelete

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)