Love In December






First sight love. WOWW! Hahaaa. No comment. Not me , okay. This night I just wanna share about drama I watched last night. Cerekarama at TV3 which is "Cinta Bulan Disember".

Quite nice story, yes of course and surely about love right? *detect tajuk pun dah tau apa nak cerita kan.. Hahha.

Jadi, cerita ni tentang Liyana yang mencari laki idaman dia. Ciri-ciri yang dia nak tu termasuklah laki tu mesti lahir bulan Disember. Bagi dia, laki yang lahir sama bulan dengan dia akan serasi, bahagia macam ibu dan ayahnya.. Sekarang dia dah jumpa laki idamannya  bernama Zul, jiran sebelah rumah pulak tu and dah rancang nak kahwin. Dia sanggup tolak tawaran untuk kursus untuk dia punya karier *tak ingat dah part ni. Hihhii. demi nak kahwin dengan laki tuu... Tup tup tak jadi nak kahwin, sebab ayah Liyana (seorang duda) ni rupanya dah jatuh cinta dengan mak si Zul (seorang janda).

Disebabkan , ingin melihat orang tuanya bahagia.. Si Zul ni minta putus dengan Liyana. Zul berharap dia dapat lah fokus study untuk kelas bahasa France. Liyana pun dapat terima kenyataan dan sambung pengajiannya.


So, what's the conclusion ?

Beeha nak cakap kat sini *maksud Beeha tulis yea tidak semestinya lelaki pertama or ciri-ciri semua yang kita mahukan itu dapat memberi kebahagian.. Tidak juga bila sama bulan lahir, "Yes, engkaulah lelaki/wanita yang paling sesuai untukku", dialah yang terbaik untuk kita. Kadang-kadang Dia jauhkan kita dari si dia ni, mungkin untuk beri yang lebih baik...


Apa lahh yang Beeha merepek malam2 ni kan. Haaha. Saja jea nak kongsi benda2 macam tu. Selamat malam... ;)







You Might Also Like

2 Comments

Feel free to leave your comment here. Thank you. ;)